uschdå :(

Mittiallt när jag surfar runt på nätet så kom någon rubrik fram där det stod ''självmord ett stort problem i Finland''
såklart blev jag nyfiken och gick vidare och kollade, och så kom jag till något videoklipp som jag seriöst fick tårar i ögonen. Jag hade ingen aning att antalet som har dött i självmord i Finland var så högt :O 
Vanligaste var män under 35 år, men lika vanligt var självmordsförsök för kvinnor. 
Tycker sånhär saker är så otroligt hemskt. Hatar när folk typ bara säger typ ''men vittu ta ditt liv'' sådär bara på skämt, visst man kan skämta men vissa saker kan man inte skämta om. T.ex självmord. 
 
2010 begicks 954 självmord i Finland. Av dem som begick självmord var 718 män och 236 kvinnor och 
Varje år begår ca 1 000 finländare självmord :'( alltså usch tycker det är så fel :( 
hade seriöst ingen aning att det var så mycket i Finland! 
 
här är länken på videon jag såg: http://vetamix.net/video/sj%C3%A4lvmord-ett-stort-problem-finland_1726
tycker verkligen ni ska kolla om ni får en tid över, videon väcker upp tankar, iaf på mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg (om du har någon)

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0